فروش آهن ،ميلگرد،ورق،نبشي و پروفيل
فروش آهن ،ميلگرد،ورق،نبشي و پروفيل

بسياري از كارخانه ها به دليل تعميرات و بهبود استانداردهاي خط توليد عرضه محصولات خود را محدود مي كنند.

همين امر موجب افزايش قيمت آهن آلات ساختماني در يك برهه زماني مي شود كه مي تواند بر تمام بخش ها از جمله مسكن تأثيرگذار باشد و باعث ايجاد تب و تاب در اين بخش شود.
بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته از وضعيت بازارآهن آلات در بازار آهن آلات در سال ۹۷ اميدواريم شاهد رونق اين بازار باشيم.

علت افزايش بازار آهن آلات در سال ۹۷

به علت افزايش بازار آهن آلات در سال ۹۷ ، قيمت شمش فولاد از ۵۱۰دلار به ۵۷۰دلار، فعالان بازار افزايش قيمت ميلگرد و تيرآهن را پيش‌بيني مي‌كنند.

به دنبال تقاضاهاي كاذب براي تيرآهن در بورس كالا زمزمه‌هاي افزايش دوباره قيمت‌ آهن در بازار به گوش مي‌رسد.

هم اكنون بازار آهن روزهاي آرامي را مي‌گذراند و ثبات نسبي در اين بازار چند ميليارد توماني حاكم است.

اما آمارهاي ارسالي از بازارهاي بين‌المللي نشانگر آن است كه قيمت مواد اوليه، كك و شمش فولاد رو به افزايش است، از طرفي ديگر روند ساخت‌وساز در برخي از استان‌هاي كشور طي سه ماه آينده ادامه خواهد داشت، بنابراين رشد قيمت‌هاي جهاني فولاد و عدم كاهش تقاضا مي‌تواند نشانه‌هايي از افزيش قيمت‌هاي جهاني فولاد در بازار باشد.

با نگاهي كلان به بازار فولاد و مهم‌تر از آن به صنعت فولاد، نگراني‌هايي را مي‌تواند به دنبال داشته باشد چرا كه بخشي از توليدات ايران وابسته به ورود بخشي از بازارهاي مختلف شمش وارداتي از ناحيه CIS است كه قيمت آن طي هفته‌هاي اخير افزايش يافته است كه پايين بودن محصول نهايي در بازار به طور قطع توليد ميلگرد را از طريق نورد شمش وارداتي غيراقتصادي كرده است.

در شرايط كنوني با توجه به قيمت محصول نهايي در داخل كشور، يك توليدكننده نمي‌تواند فرآيند توليد را از طريق تامين شمش از خارج به صورت اقتصادي ادامه دهد و اين موضوع بر روي ظرفيت توليد محصول نهايي در ايران به طور حتم تاثيرگذار خواهد بود.

به طور قطع چشم‌انداز بهاي جهاني فولاد كاهشي نيست و تنها راه فائق آمدن بر شرايط جديدي كه با آن مواجه خواهيم شد افزايش حجم توليد فولاد در كشور است. از سويي ديگر علاوه بر افزايش قيمت‌هاي جهاني، با افزايش قيمت مسكن و بازگشت رونق به بورس اوراق‌بهادار به علت عرضه‌هاي اصل۴۴ موجب شده تا تجار و يا حتي بانك‌ها كه در ماه‌هاي گذشته وارد بازار آهن شده بودند.

سرمايه خود را از اين بازار خارج و روانه ساير بخش‌هاي اقتصادي كنند كه اين امر خود عامل مهمي در ركورد بازار و افزايش قيمت‌هاي داخلي مي‌تواند باشد.

يكي از فعالان بازار آهن با توجه به شرايط  بازار آهن آلات در سال ۹۷ بازار معتقد است: طبق روال هر سال به علت فرارسيدن ماه مبارك رمضان ركود بر بازار آهن حاكم مي‌شود و اين امر طبيعي به نظر مي‌رسد اما اين وضعيت پايدار نخواهد بود و دوباره رونق خواهد يافت. وي افزود: عامل اصلي افزايش آهن در بازار دولت است و در صورت تدابير ويژه مي‌تواند حتي قيمت‌ها را بيش از سطح كنوني كاهش دهد.

اين فعال بازار آهن با اشاره به افزايش قيمت شمش فولاد و در بازارهاي جهاني تصريح كرد: پيش‌بيني مي‌شود طي ۵ماه آينده قيمت فولاد افزايش يابد. و اين امر به علت درگير بودن تجار با نوسان‌هاي نامشخص سال جديد خواهد بود.

به گفته وي، در صورت واردات آهن از جنوب كشور و خواب آنها در بندر، احتمال افزايش قيمت وجود نخواهد داشت.

يك فعال ديگر بازار آهن اظهار داشت: طي دو روز گذشته به دلايل يادشده قيمت نبشي ، قيمت ناوداني و قيمت ورق با افزايش روبه‌رو شده است اما به علت موجود بودن ميلگرد و تيرآهن در بندر امام تاكنون رشد قيمت‌ها حادث نشده است.

وي گفت: پيش‌بيني مي‌شود طي هفته آينده شاهد رشد قيمت آهن در بازار باشيم.

اين فعال بازار خاطرنشان كرد: با افزايش شمش فولاد به ۵۷۰دلار در هر تن، قيمت ميلگرد و تيرآهن‌ هاي جهاني نيز با افزايش قيمت روبه‌رو شده كه اين امر به قيمت‌هاي داخلي تاثيرگذار خواهد بود.

به گفته وي، توليد محصولاتي از قبيل نبشي و ناوداني به علت آنكه جواب گوي داخل نيست، قيمت آن ها براساس واردات تعيين مي‌شود و چون واردات اين محصولات زياد نبوده، افزايش قيمت‌ها را شاهد هستيم.

اين فعال بازار آهن پيش‌بيني كرد: از مهر در ماه جاري افزايش قيمت آهن را در بازار داخل شاهد خواهيم بود.

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۲۸:۴۱ ] [ سميرا گرايلي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی